Att soka samt finna andra singlar pa Badoo

Badoo befinner sig ett modern dejtingtjanst sasom etablerades i London 2006 och saken da ager ovanfor 400 miljoner registrerade medlemmar a en volym lander. Hurdan otaliga av medlemmarna saso ar aktiva alternativt saso befinner si betalmedlemmar befinner si ick allmant (naturligtvis massor mindre ann antalet registrerade), skada det ar absolut fardig enastaende aktivitet gallande sidan.

Badoo gratis inregistrering

Nar du blir okostligt medlem pa Badoo, kan ni bilda en konto gallande par taktik: Antingen anvander du ditt Facebook, Google eller Msn-konto, eller odla fyller n i ett blanket tillsammans rut for benamnin, e-postadress, fodelsedata, stad samt kon.

Oavsett vilket bruten alternativen ni valjer, tillats ni selektera e Badoo-anvandarnamn, odla ditt Facebook-anvandarnamn kommer inte att forefalla villig sidan. Alldenstund Facebook befinner si vanligast bland do tre, kommer vi utga a att Facebook anvands, skad proceduren befinner sig i princip lika forsavitt ni anvander en Google- alternativ Msn-konto.

Fordelen tillsamman att uts Facebook-alternativiet, befinner sig du icke behover fodra in anvandarnamn samt losenord intill var inloggning. Befinner sig du redan inloggad villig Facebook och klickar villi nago tangent kungen Badoos webbsida, odl loggas ni in automatiskt. Ar du ick inloggad gallande Facebook visas Facebooks inlogningsruta i e popup-fonster, och odla flinkt du loggat in gallande Facebook loggas du likasa in kungen Badoo.

Badoos hemsid inneha mestadels tva funktioner darfor at finna andra medlemmar: folk i narheten sam encounters. Personer ino narheten motsvarar sokfunktionen gallande andra dejtingsidor, medan encounters – sasom beskrivs under – funka helt avvikande.

Sokfunktionen: Medborgare i narheten

Medborgare ino narheten visar nagon bladdringsbar part tillsammans bilder, anvandarnamn, onlinestatus sam intressen kungen andra medlemmar i narheten. Det gar att sila listan postumt kriterier so: kilometerantal ifran dej, alder, intressen, onlinestatus, om dom befinner sig nya medlemmar, om do vill dejta, ifall dom vill prat pa Interne, ifall do vill motas nya vanner. Det mer avancerade sokfiltret later dig justera mer specifika sokkriterier sasom: kroppsliga egenskaper, baby och utbildningsniva. Sjalvklart kommer profiler sasom befinner si placerade hogt upp ino listan att atnjuta ytterligar gas. For 100 Badoo-credits gar det att fa sin framtoning ligga ino bra villi listan.

Nar du klickar villig nagon illustration kommer ni mot personens profilsida. Narvarande finns fotoalbumet (kan rymma videos), profiltexten och vagledning om personens intressen, sexualitet, tobaks- och alkoholvanor.

Kungen profilsidan kan n uts att komplettera anvandaren som nagon gunstling, och narvarande finns aven skild valmojlighe darfor att kontakta alternativ presentera entusiasm sta personen. Pundare kungen hurda vidare ni vill besta kan du: poangtera att du vill motas, starta upp en chat alternativt utse det f mjukare alternativet, att avsanda nagon bidrag.

Profilsidan visar aven hur flertal besokare profilen haft saken da aktuella dagen samt manaden, och arme visas aven vilka utmarkelser personen fatt. Badoos utmarkelser baseras villi din verksamhet kungen sidan sam villi hur andra mannisko reagerat gallande din dejtingprofil. Arme befinner sig marklig exempel kungen utmarkelser saso promenera att erhalla:

• en av de mest aktiva personerna denna vecka
  • ett utav dom mest aktiva villig Encounters denna rynka
  • en fran dom mest krasna personerna denna rynk
  • nagon bruten do hetaste personerna denna rynk
  • en fran de mest gillade personerna denna rynk

Badoo Encouters

Badoo encounters befinner si ett funktion darfor att flinkt vanda sida vi dejtingprofiler som befinner sig i narheten, samt funkar odl har. Ino mitten villi sidan visas ett illustration, alder sam stan villig en annan medlem. Ove bilden visas texten Vill n motas henne? samt tre knappar tillsamman texterna Ja, ganska och icke. Nar du valt en fran alternativen visas eftertradande bild/dejtingprofil.

Forsavitt du svarat ”ja” kungen nago fotografi, samt saken dar personen aven ager svarat ”ja” villi din fotografi, poppar det opp e meddelande sam personen visas saso ett matchning inom sidomenyn.

Nar n bladdar bland dejtingprofiler alternativ anvander encounters, kan ni https://worldbrides.org/sv/latinwomanlove-recension/ evigt kika en illustration villig do andra medlemmarna, skada darfor at kika alla deras bilder plikt n innehava laddat opp atminston tre bilder villig dig jag.

Badoo utformning och granssnitt

Nagot sasom utmarker Badoo, ar att saken da befinner si valdesignad sam latt att hantera. Det ar glasklart att skaparna age lagt massor skarpa gallande att dana en part som anvandarna skal instruera sig att uppskatta fartfyllt. Saken da enkla, foradla designen astadkomme sidan bade lattnavigerad samt humoristisk att begagna. Det har astadkomme att anvandarna kan koncentrer gallande det som ar relevant: att traffa andra folk.

Vi ager ej testat Badoos mobilapp, sa vi kan icke yttr oss om hur anvandarvanlig den ar. Andock det vore markligt forsavitt Badoo-appen ick aven holl hog rang.

Badoos mobilapp for iPhone & Android

Ehuru manga itu Badoos medlemmar anvander webbsidan, befinner si det ganska ytterligar sasom anvander Badoos dejtingapp. Badoos freemiumapp finns allman stav iPhone (Badoo forut iPhone) och Android (Badoo stav Android), samt bestar a synonym funktioner sasom webbsidan, andock darfor en smartphone oupphorligen uppdaterar din plats, blir det enklare att hitta personer i narheten.

Sasom redan namts ager vi icke testat Badoo-appen annu, andock vi skulle bli kopiost forvanade ifall den ej haller hog kvalitet. Webbsidan visar att Badoo tagit anvandarupplevelsen gallande storsta seriost, samt age karl, saso inom Badoos rattssak, allareda funktionerna klara, koper apputveckling mest om att skapa en anvandarvanlig var.

Ovriga funktioner

Foruto dom funktioner som beskrivits ovanfor, har Badoo manga mindre funktioner. Ett rol later dej varder samt kommentera andra medlemmars bilder. Du kan aven kika vilka omdome dina egna bilder fatt samt vilka konsument sasom kraftig betygen. Ty kungen de flesta andra dejtingsajter gar det att hindra anvandare odl att de inte kan kontakta dej – harligt ifall du befinner si brutta sam bombarderas utav meddelanden a manniskor saso n inte befinner si hagad itu.

Vill ni bliva betalmedlem kungen Badoo finns det tvenne alternativ. Antingen uppgraderar n ditt konto odla att n tillat ”Super Powers”, sasom innefatta under ett sake skede. Alternativt odla koper ni Credits sasom befinner si nago slags valuta, saso ni kan bruka kungen sajten. Naturligtvis promenera det att innehava bagge samtidigt. Det gar att spendera tillsammans med portratt, Paypal alternativt mobilen sam sjalva betalningsprocessen fungerar smidigt.

Bliv dold tillsammans ”Badoo asbra Powers”

Badoo asbra Powers ar nago avgiftsbelagd tillaggsfunktion sasom ger dig bonus ”krafter” och ytterligar installningsmojligheter. Ni kan exempelvi bliv dold, odl att andra ick kan flyga att ni besokt deras profiler. Du kan tillika kika vilka saso lagt till dej som gunstlin, sam vilka saso ar intresserade itu din profil. Tillsamman underbart Powers kan du aven forma profilen, igenom att utse bland flera profilteman.

Badoo Credits

Forutom jatte Powers gar det att handla Credits. Badoos Credits funkar sasom Badoos egna valuta sam kan anvandas darfor at forvarva till funktionalitet. Det mesta hane kan handla utspelar ifall att handla saken dar egna dejtingprofilen mer visuell. Till exempel kostar det 100 credits att atnjuta sin dejtingprofil ligga ino fantastisk kungen sokresultaten. Likadan kostnad innefatt forsavit kar vill ringa sin illustration visad oftare i Encounters. Det kostar likasa 100 credits att lite sin foto ligg ino ett rullande bildlista saso visas langst up pa all sidor.